Sabtu, 30 Julai 2011

sedih ke aku petang ni?

Persoalan yang bermain-main dalam minda aku sejak 2 3 minggu ni,kenapa?ntah malas pulak aku nk nyatakan kenapa aku sedih,ehh sedih ka??entah aku masih konfius ni,sedih ka? rasa macam dipergunakan ka?rasa macam diabaikan ka?aku pun tak tahu nak definisikan perasan tuh sbb aku pun tak tahu,kadang-kadang aku ni tak cukup kuat nk harungi dugaan yang datang melanda hidup aku 2 3 menjak ni,tapi kuatkan jugak sbb aku malas nak fikir benda-benda remeh ni,kalau dilayan memang tak jalan kerja aku,habis hancur musnah dilanda ombak laut,tapi kalau tak dipikirkan macam mana aku nak selesaikan semua masalah ni,ohh aku rasa tak perlu kut nk selesaikan sbb antara aku dan DIA tidak pernah ada offical relationship yang serius just keluar sama saja,itu pun dasar suka suka saja,aku yang suka-suka atau pun DIA yang suka-suka nak keluar kan or dua-dua suka sama suka kan,aku tak nafikan dia sangat lah romatik yarkkk tiba-tiba aku geli pulak haha romantik?yahh memang macam tuh kut perangai keturunan dia,cakap manis bak gula-gula kalau sepatah yang keluar dari mulut dia aku boleh tersengeh2 kalau kena iman yang mudah gugur aku rasa dah terjatuh tergolek-golek dah bawah katil dah nasib baik kuat lagi haha;)


Sebelum benda jadi semakin serius aku sudah dimaklumkan yang dia akan menjadi milik org,dan benda bukan aku dengar dari mulut orang lain tapi dari mulut dia yang aku dengar sbb tuh apa pun terjadi aku akan menangung risiko yang amat besar,kadang-kadang aku masih carik apa perasaan aku sebenar aku pada dia adakaha sekadar dipersinggahan ataupun sekadar ujian yang tuhan yang maha ADIL itu turunkan pada aku untuk menguji sejauh mana kesabaran aku dan kematangan aku untuk mengatasi perasaan aku,tak penat ka??kalau bercakap pasal perasaan siapa yang tak penat aku dah cukup menderita pasal perasaan sejak dari dulu kut aku dah didedahkan pasal benda-benda ni halamak ai~dan benda ni selalu mengikuti aku tak penah tak ikut,dah macam magnet suda,aku penah tanya diri aku betul ke kau suka pada dia?or kau suka-suka saja yang sebenarnya aku teringin nak jujur tapi aku rasa aku diliputi oleh satu perasaan yang aku rasa tak perlu kut jujur pasal benda ni,hah!kalau aku tak jujur macam mana aku nk naik step seterusnya?okehh aku cuba luahkan benda ni kat sini aku cuba dan aku tak rasa aku luahkan 100% kat dalam blog ni


*aku suka kawan dengan dia,sangat prihatin,caring,amik berat pasal aku,lagi-lagi senang bertukar cerita dan dia pandai lah manage masalah aku dan cuba nk solve benda tuh padahal tak benda pun dia boleh tolong aku untuk selesaikan,seorang pendengar setia,kau membebel lah semua benda yang kau suka dan kau tak suka kat dia,konfem dia dengar dan tersenyum,sebenarnya chomel gak tengok dia senyum dan ketawa =) itu je motif aku becerita bagai nak rak nk tengok senyumaman woha sengal betul =_= lagi satu dia ni tak lokek lah means tak kedekut,wahh napak sangat kau selama ni keluar dengan laki kedekut bell "ya lah =_=""hadoi lagi satu faktor yang buat aku suka-suka dengan dia ni semua ciri-ciri yang aku minat ada kat dia halamak mak ai~payah betul lah tapi sayang nak jadi hubby org dah pun so aku dengan secara automatiknya tak ada chan nak masuk jarum dan bercantum dengan dia =_=, 

So apa yang aku buat setalah mengantahui berita perkhawinan dia dan aku sendiri dengan mata kepala aku sendiri lah tengok wedding card dia dalam laci kereta sport dia tuh,aku slow-slow jauhkan diri dengan dia,aku bukan apa tak nak nagis gulik2 cehh macam sinetron plk dah kan ko bell okehh aku saja wat propa tuh bukan apa nk prepare lah dan cuba didik perasaan aku jangan syok sangat dengan laki org cuba kau ada kat tmpat future wife dia suka ke perempuan lain tergudik2 ngn future hubby kau?ewahh aku tempeleng je perempuan tuh ha tau pun tapi aku tak tahu lah future wife dia nk tempeleng aku ke tak kan,sbb dia ni aku tengok macam mana nak cakap ehh tak napak pun exited nak kawen nya pun sama je abis kau nak suruh dia cerita keexitedtan dia tuh kat kau ke bell??kang cakap dia tak sabar2 pulak tempeleng kang baru tau KATA KAU kan haha yupp mmng aku akan buat muka blurr kalau dia cerita pun haha nasib baik jenis dia tak akan cerita apa2 pun woha so dia sedih ke dia tak sedih ka macam tuh je lah lepas ni aku kan cuba kawal perasaan aku ya nak suka lebih pun buat apa buang masa aku dan karen saja 


ewahh cam mana pulak TERuploud pic jejaka ini haha last2 baik aku setia je ngn mmat nie <3


                                                                                                                 

Tiada ulasan: