Sabtu, 22 Oktober 2011

Hantaran saya??

Haaa nie apa ceter ni lepas frust tertongeng2 tiba-tiba titile hantaran pulak dah keluar kehkeh gatai ko ye!huh mehh sini tunjuk kat aku sapa yang tak gatai mehh tbe2 emo >_< kat fesbok banyak dah keluar tentang isu hantaran,yang aku dok baca soal hantaran yang hebat dok bicangkan,yang tak boleh tahan tuh siap ada level2 bagai yg UPSR ada nilai2 dia yang PMR dan seterusnya  haha nak tergelak aku baca teringata pulak dialog antara ex kawan baik aku dan aku di satu petang hari tuh,asal ex??haha dia yang tak moh kawan dengan aku so aku pun amik keputusan remove dia frend list dalam FB lah kan buat apa mnyemak dalam frend list aku kalau tak nak kawan dengan aku choppp!larik topik suda berbalik pada cerita aku dan dia disatu petang nan indah itu


aku:wehh berapa mak ayah kau letak hantaran akk kau??


aku nie kadang2 tak beradap betul main tanya cam akk dia tuh anak ayam je berapa2 bagai,well tuh bukan sebab kenapa dia tak nak kawan dengan aku okehh,,


dia:15 je -mesti muka dia tengah bangga waktu dia taip ayat "15 je" kat chat box FB ->_<


aku:perhhh 15,geler lah annoying geler nasib baik dia tak boleh tengok muka aku muahahaha
-seperti biasa secara automatik nya gen nenek aku sedah masuk dalam diri aku mood hipokrik sudah muncul-


dia:biasa lah ada DIP memang lah mahal reaksi dia sila agak sendiri aku malas nak taip panjang2 okeh


aku:ohh untung lah ada DIP aku punya 20 muahaha -geler tak boleh bla dialog aku waktu nie rasa mcm nak lempang diri sendiri je kalau ak teringat balik-


dia:perhh tinggi sangat ke kau belajar sampai nak letak 20 ha??


perbualan antara aku dan dia terhenti disitu ini kerana wiFI ak telah dicabut plugnya keji betul


kat sini aku nak simpulkan,penting sangat ke DIP spm tuh ??ada ke org katering tuh nak tanya ehh anak ko nie belajar takat mana??klu setakat UPSR tuh shingget lima puluh sen je satu kepala,kalau degree tuh sebolas hngget lah sekepala kata mak jemah kat kak kiah...


Nak hataran grand2 tak henget
ada ke org katering tuh ty mcm tuuh??mehh sini aku jawapkan TAK ADA MAKNANYA lah wehhhh!!!!kau  UPSR ke kau PMR ke SPM ke DIP ke DEGGRE ke harga sekepala TETAP sama xderk nak kurang shengget kau ingat nak masak tuh guna tenaga sapa pontianak ke nak kacaukan gulai kau kat kuali tuuh??org jugak wehh so bagi aku tak ada soal level2 ni bagi aku sama je semua kena ikut pada nilai sekarang sbb semua barang mahal,minyak ayam,nak makan sekarang ni pun mahal dah so nak tak nak kena hadapi mak aku kata nilai hantaran 10 tuh dah kira standrd la kalau ada 8 tuh biasa je sekarang memang  atas 10 dah,soal  belajar takat mana tuh dah tak keluar dah,kadang-kadang tuh aku nak p je tanya pada ex kawan aku tuh kalau akk kau 15 ada DIP kau pulak berapa???haa belajor xderk lah tinggi mana sama je level dengan aku SPM je kerja bukannya gah sangat pun kedai sandwishh je berapa pulak kau letak??6? 5? 4? je ka?haaaa waktu tuh memang kau terdiam lah kan,tapi aku ni tak ada lah kejam sangat kan ak tak tanya apa- pun kat kau!


Majlis nak vass the vouge
keh2 tuh dia kalau tanya aku lah aku nak y vass the vouge je,aku nak sambut di swiss garden kuala lumpur nak pakai baju yang putih2 sambil diapik oleh flowers girls 7orang sambil jalan sambil ditaburi bunga rose merah kat karpet wahhhh kat hujung tuh ada cake 20tinggat perhhhh geler la, kehkeh WOW imange y bukan2 kau ye bell nak lempang??haha hanya berangan je tuh y sebenarnya cukup lah ijab kabul yang sempurna "aku terima nikahnya...." dan sudi membimbing aku ke jalan yang diredhai oleh NYA tak ada lah aku tapi kalau dapat pakai baju macam nie time nikah lawa gak kan curlassss taw,ehsan dari en google,mula dia tak nak kasi aku curik dan akhirnya dah ada dalam blog nie ha cantek x?





Pelamin tinggi tak henggat taw
keh2 cukup lah pelamin kalau nak becerita xpenting pun sbb aku nie kan simple cukup lah dapat yang macam ni pun aku redha je 


tapi kalau y nie pun aku terima lah dengan hati terbuka,bukan apa kan muhehhehehe sekali seumur hidup




tapi yang no3 nie aku kalau dapat memang lah super beb lah pucuk dicita ulam mendatang kan2 aku terima dengan hati yang terbuka luas seluas2 alam ha ayat disitu napak sangat over jemah oit!


okehh jujurla dalam banyak pelamin nie aku suka yang no3 nie lawa je hehehe tadi kata simple amik lah no1 tuh hahah ala relex lah aku suka2 je,


Belanjawan
apa ingat kawen nie senang ke??dah lah nak kawen pastu loan nak pinjam disbbkan riban3 kan hantaran tadi errr kan dannyusahkan diri sendiri,lepas kawen kalau sennagkan mak ayah okeh lagi la nie ssh kan meraka dengan beban hutang kau tuh aishhhh sbb tuh ak lebih prefer yang simple2 hahaha dah tau dah sbb aku bukan suka sangat hutang2 nie,hutang je suka dengan aku aiyakk nak buat macam mana kan >_<


dan yang terakhir sekali yang ini lah aku selalu kata pada diri aku


Maksud hadith: Dinikahi seseorang wanita kerana empat perkara: keranahartanya, keturunannya, kecantikannya, dan agamanya. Maka pilihlah yang beragama, nescaya engkau akan beroleh keuntungan. (Hadith Riwayat Bukhari & Muslim)


so fikirkan dan selamat beramal lah apasal aku tulis panjang sangat etri nie ye??nth lah tadi banyak sangat aku jalan2 kat blog org sbb tuh terpanggil sekali berangan sendiri wedding sendiri cewahhhh BF pun larikk ada hati nak berangan2 baju pngantin bagai kan well tak salah berangan klu jadi realiti muahahahaha



Tiada ulasan: